Nu in de showroom! Aprilia RS 660
Aprilia RS 660
Testcoureurs Aleix Espargaró, Bradley Smith en Lorenzo Savadori testen de nieuwe Aprilia RS 660 in Misano, slechts enkele weken voordat de productie begint
Unaniem oordeel: nooit eerder op zo’n wendbare en leuke sport-motorfiets gereden

Het kostte de motorrijders slechts enkele rondes over het racecircuit om een unaniem oordeel te vellen: de Aprilia RS 660 is wederom een meesterwerk van Aprilia als het neerkomt op de kwaliteit van de chassisarchitectuur en motorprestaties, waardoor het zowel op de weg als op het circuit fantastisch is om op de motorfiets te rijden.
Aleix Espargarό zegt over de Aprilia RS 660: ”Hij is extreem stabiel en de motor gaat echt hard. Ik vond de functie voor het snelle schakelen ook erg leuk.”. Een glimlachende Bradley Smith geeft aan: ”Na de eerste twee bochten krijg je het volste vertrouwen. Het is ongelooflijk hoe hard je direct kan starten.”. Lorenzo Savadori voegt eraan toe: “Ik was vooral verbaasd over het comfort. En ontdekte een sportmotor die onverwacht comfortabel was.”
De RS 660 markeert het begin van een nieuw tijdperk voor Aprilia, en is het eerste model van een nieuwe generatie motoren, die zowel lichtgewicht als krachtig zijn, met een medium motorvermogen dat wordt ondersteund door de elektronica en technologie van Aprilia Racing. De Aprilia RS 660 is het antwoord op de vraag, vanuit een nieuwe generatie motorrijders, naar een leuke en makkelijke motorfiets die zowel op het racecircuit als de weg zorgt voor een weergaloze ervaring. Daarnaast speelt de RS 660 in op een sportconcept met nieuwe normen, waarbij de nadruk ligt op het uitstekende gewicht- en krachtratio van 169 kg voor 100 pk.
Het nieuwe aluminium dubbel brugframe gebruikt de motor als dragend element en is daardoor een uitstekend voorbeeld van Aprilia’s (spreekwoordelijke) vermogen om een ongekende chassisarchitectuur te bouwen. De Aprilia RS 660 is gebouwd rondom een nieuwe motor: een compacte, lichtgewicht parallel twin met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder, afgeleid van de voorste bank van de 1100 cc V4, en wordt gevolgd qua concept en afmetingen. Ook het APRC-systeem (Aprilia Performance Rider Control) is afgeleid van de motorracerij en geschikt voor zowel dagelijks gebruik als sportief motorrijden; met geavanceerde bedieningsstrategie, dankzij Ride-by-Wire- en zesassige gyroscoop.
De ingebouwde elektronica is voorzien van vijf rijmodi, ontworpen om de rijervaring te maximaliseren in extreem verschillende gebruiksomstandigheden, een geavanceerd multimap Cornering ABS-systeem en (kleuren) TFT-dashboard. De Aprilia RS 660 is ook beschikbaar met een 95 pk-motor, waarvan het vermogen verminderd kan worden en is daardoor ook ideaal voor beginnende motorrijders


Openingsuren WINTERseizoen
ma: gesloten
di – vr: 09:00 – 12:30 / 13:30 – 18:30 u
za: 09:00 – 12:30 / 13:30 – 16:30 u
————————
(01/03 – 31/08 ma: 13:30 – 18:30 u)


Travel Pack:
- Touring windscherm
- Verwamde handvatten
- LED mistlampen
- Moto Guzzi MIA ECU
- Urban kofferset


Wij breiden ons gamma 125 cc motoren uit met de merken, Mondial en Orcal.
Prijzen vanaf 2.650,- euro
Met de productieversie van de V85 TT introduceert Moto Guzzi in Keulen een nieuwe, avontuurlijke enduro die sterk verwijst naar Moto Guzzi’s rijke offroadhistorie. De V85 TT combineert stoere looks met comfortabel rijplezier voor twee. Hij krijgt een voor Moto Guzzi compleet nieuwe, 80 pk sterke, luchgekoelde 850 cc 90° V-twin. Bovendien dient het technische platform van de V85 TT als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe serie toekomstige modellen van het merk met de eagle.
